MÖLKYN MAAJOUKKUE-KARSINTOJEN TULOKSET

Paikasta Mölkyn maajoukkueeseen on taisteltu vuodesta 2013 lähtien.

MAAJOUKKUEKARSINTA 2022
8.10.2022 Lahden mölkky- ja petanquehalli

Maajoukkuekarsintana toiminut singeliturnaus korvattiin vuonna 2022 jäsenjärjestöjen omilla esikarsinnoilla ja Mölkkyliiton järjestämällä varsinaisella maajoukkuekarsinnalla. Varsinainen karsinta pelattiin trippelinä yksinkertaisena sarjana, jossa kaikki joukkueet pelasivat toisiaan vastaan kaksi erää. Karsinnan kolme parasta joukkuetta (9 pelaajaa) valittiin edustamaan maajoukkuetta. Lisäksi liitto nimeää maajoukkueeseen pelaajia siten, että maajoukkueen koko on yhteensä 12 pelaajaa.

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli yhteensä 12 kolmen hengen joukkuetta.

MAAJOUKKUEESEEN KARSINNASTA VALITUT:

1. TEAM TAPPARA
Ilkka Horttanainen, Harri Helminen, Pauli Kirves

2. KORTTELI 1
Matti Lehtonen, Aarre Salmensuo, Jaakko Räsänen

3. MK-LAHTI
Timo Kemppi, Timo Hiltunen, Jake Ropponen

MM-kisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa varsinaisen
maajoukkuekarsinnan voittanut kolmen hengen joukkue. Varalla ovat karsinnan 2. ja 3. sijalle sijoittuneet joukkueet tässä järjestyksessä.

EM-kisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa varsinaisessa maajoukkuekarsinnassa toiseksi sijoittunut joukkue. Varalla ovat karsinnan 3. ja 1. sijalle sijoittuneet joukkueet tässä järjestyksessä.

EM-hallikisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa varsinaisessa maajoukkuekarsinnassa kolmanneksi sijoittunut joukkue. Varalla ovat karsinnan 1. ja 2. sijalle sijoittuneet kolmen hengen joukkueet tässä järjestyksessä.

VARSINAISEEN MAAJOUKKUEKARSINTAAN 2022 OSALLISTUIVAT

3. Markku Vinni

MAAJOUKKUEKARSINTA 2019
28.4.2019 Energiahalli, Lahti

Maajoukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia/junioreita (alle 16 v). Karsinnasta pääsee yhdeksän parasta heittäjää (joista vähintään kolme on naisia/junioreita) suoraan Suomen maajoukkueeseen. Suomen Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kilpailijat.

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 52 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Timo Kemppi, Marko Lusi, Joni Eväkoski, Harry Asp, Pasi Tervala, Kari Järvinen, Jake Ropponen, Aarre Salmensuo, Aija Hyttinen, Jaana Mälkönen, Liisa Kylliö, Toivo Vihervaara

KATSO OTTELUTULOKSET »

MAAJOUKKUEKARSINTA 2018
22.4.2018 Energiahalli, Lahti

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 62 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Harry Asp, Jaakko Räsänen, Seppo Koivikko, Joonas Soininen, Timo Hiltunen, Petteri Rajanummi, Antton Soini,  Ville Petäjämäki, Suvi Soini, Raija Soini, Sari Kivimäki

MAAJOUKKUEKARSINTA 2017
23.4.2017 Energiahalli, Lahti

Maajoukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia/junioreita (* alle 16v). Karsinnasta pääsee kymmenen parasta heittäjää (joista vähintään kolme on naisia/junioreita) suoraan Suomen maajoukkueeseen, Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kilpailijat.

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 85 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Tero Nikki, Joosua Hiljanen, Jouni Hiljanen, Ari Vettenranta, Pekka Pietiläinen, Jaakko Räsänen, Pasi Tervala, Jaana Mälkönen, Virpi Järvenpää, Mervi Leskinen

MAAJOUKKUEKARSINTA 2016
17.4.2016 Energiahalli, Lahti

Maajoukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia/junioreita (* alle 16v). Karsinnasta pääsee kuusi parasta heittäjää suoraan Suomen maajoukkueeseen, Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kuusi kilpailijaa.

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 58 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Antton Soini, Teppo Muhonen, Timo Kemppi, Hannu Laaksonen, Olli Jokinen, Joonas Soini, Harry Asp, Suvi Soini, Mari Haasiatarha, Aija Hyttinen, Saku Tuomola

MAAJOUKKUEKARSINTA 2015
11.4. 2015 Energiahalli, Lahti

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 55 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Mervi Leskinen, Teppo Muhonen, Jake Ropponen, Aarre Salmensuo, Timo Kemppi, Hannu Laaksonen, Eino Laaksonen

MAAJOUKKUEKARSINTA 2013
28.9.2013 Energiahalli, Lahti

Joukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia. Karsinnasta pääsee kuusi parasta heittäjää suoraan Suomen maajoukkueeseen, Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kuusi kilpailijaa. Joukkueeseen valittujen heittäjien ”pesti” on kaksivuotinen ja kyseinen joukkue edustaa Suomea myös Viro – Suomi maaottelussa syksyllä 2014.

Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 25 pelaajaa.

MAAJOUKKUEESEEN VALITUT:
Veikko Ikonen, Jake Ropponen, Antton Soini, Timo Kemppi, Aarre Salmensuo, Teppo Muhonen