TIETOSUOJA

Toukokuussa 2018 voimaan tuli ns. tietosuoja-asetus, missä kiinnitetään huomiota ihmisen yksityisyyteen ja hänestä kerättyyn tietoon. Suomen Mölkkyliittoon ja sen jäsenjärjestöihin asia vaikuttaa seuraavissa asioissa:

1. Jokaiselta pelaajalta on oltava (kirjallinen) lupa, että hänen tietojaan saa käyttää tulosten julkaisuissa, kisoihin ilmoittautumisten yhteydessä ja valokuvien julkaisemisessa nettisivuilla ja esim. Facebookissa.

2. Lisäksi jäsenjärjestöjen on tarkistettava esim. tämän Mölkkyliiton tiedotteen vastaanottajilta, että tiedotteita saa tulevaisuudessa lähettää. Pelaajilta riittää, että lupa saadaan kerran, joten suostumuksia ei onneksi tarvitse joka kilpailun yhteydessä kerätä. Liitto kerää nimiä aina sopivan kisan tulessa kohdalle.

Jäsenjärjestöiltä pyydämmekin nyt, että jäsenseurat huolehtisivat myös omista jäsenistään ja keräisivät nimiä uusilta pelaajilta sopivien tilaisuuksien yhteydessä. Allekirjoitetut suostumukset voi toimittaa liiton hallituksen jäsenille sopivan tilaisuuden tullen.

SUOSTUSMUSLOMAKKEEN VOI TULOSTAA TÄÄLTÄ »

Mölkkyliitto sitten arkistoi nämä kirjalliset suostumukset lain vaatimalla tavalla eikä tietoja käytetä tarkoituksettomasti (muuta kuin mölkkyyn) tai luovuteta luonnollisesti kolmansille osapuolille. SM-kisojen järjestäjiltä erityisesti pyydämme vielä suostumusten keräystä ilmoittautumisten yhteydessä kaikilta osallistujilta tai ainakin VÄHINTÄÄN 8 parhaalta. Tämä siksi, että voimme julkaista tulokset. Jos joku ei suostu tietojensa julkaisuun, sekin käy. Silloin kyseisen henkilön nimi ei näy ilmoittautumisissa tai tuloksissa, vaan vaikka: mies, Lahti. Lisäksi hänen kuvansa sensuroidaan esim. podiumkuvista.