Mölkyn SM-kisojen 2023–24 haku on auki!

Jäsenjärjestöt voivat hakea kisoja 7.11.2022 asti.

HAKEMINEN
Hakuaika on 10.10. – 7.11.2022. Vapaamuotoiset hakemukset sähköpostitse: molkkyliitto@molkkyliitto.fi. Mainitse hakemuksessa hakevan seuran lisäksi ainakin mitä kisoja haetaan, alustavasti mille ajankohdalle ja missä paikassa järjestettäviksi. Myös hyvät perustelut helpottavat liiton raadin työtä.

HAETTAVAT KISAT
Kisoja voi hakea yhdelle tai kahdelle vuodelle. Kisoja voi hakea myös useampia ja yhdistellä kisoja esimerkiksi samalle viikonlopulle.

SM-Singeli 2023 ja 2024
SM-Duppeli 2023 ja 2024
SM-Trippeli 2023 ja 2024
SM-Neluri 2024
SM-Halli 2024
SM-Tupamölkky 2023 ja 2024

VALINNAT

Tulevien SM-kisojen järjestäjät ja aikataulut julkaistaan Mölkkygaalassa 3.12.2022

HAKUEHDOT, SÄÄNNÖT JA MUUT TIEDOT KOSKIEN SM-KILPAILUJEN HAKEMISTA JA JÄRJESTÄMISTÄ:

YLEISTÄ

• Kisajärjestäjän on oltava Suomen Mölkkyliiton jäsen.
  • Kisajärjestäjä maksaa liitolle 200 € järjestelyoikeudesta (sisältää mitalit +  kaiverruksen, laskutetaan kisojen jälkeen).
  • Kisajärjestäjä myöntää Tactic Games Oy:lle ja liitolle ilmaisen mainos- ja/tai myyntipaikan kisapaikalta ja sallii Tactic Games Oy:n 1–2 joukkueen ilmaisen osanoton.
  • Kisajärjestäjä antaa edellisen vuoden SM-kisan voittajalle/voittajajoukkueelle ilmaisen osanoton. (Joukkueen nimi ja kokoonpano oltava samat, nelurissa sallitaan enintään 1 pelaajan vaihdos.)
  • Mölkkyliiton ja Tactic Games Oy:n nimi tai logo pitää näkyä kaikissa kilpailumateriaaleissa.
  • Liitto toimittaa uusia Tacticin mölkkysettejä Tacticin ja liiton yhteistyösopimuksen mukaisen määrän (tavoite, että uusia kisapakkoja riittää jokaiselle pelikentälle).
  • Liiton nettisivuilta löytyy säännöt sekä ohjeita kisajärjestäjille, joita päivitetään tarpeen mukaan.
  • Kisajärjestäjä hyväksyy liiton palautteen kisajärjestelyistä ja ryhtyy tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin.
  • SM-kisapäiväksi suositellaan lauantaipäivää.

PELISYSTEEMI

• SM-kilpailun turnauskaavio määräytyy liiton laatiman pohjan mukaisesti osallistujamäärän mukaan (päivitetty versio löytyy liiton kotisivuilta).
  • Osallistuja- tai joukkuemäärää ei saa rajoittaa kilpailussa.
  • SM-kisoissa ei käytetä vaihtopelaajia.
  • Lohkoarvonta tulee olla avoin ja ennalta ilmoitettu ja se tulee järjestää viimeistään viikkoa ennen turnausta. Lohkoarvonta tulee videoida ja jakaa livenä internetissä (esim Facebook tai Youtube). Liitolta on saatavissa tarvittaessa teknistä tukea.
  • SM-kilpailut pelataan aina virallisilla Tactic Games Oy:n mölkkypakoilla ja pakkojen on oltava riittävän hyväkuntoiset kilpailuja varten.

SM-KISOJEN SÄÄNNÖT

• SM-kisoissa käytetään Kansainvälisen Mölkkyliiton (International Mölkky Organisation IMO) kansainvälisten kisojen turnaussääntöjä, jotka on suomennettu Suomen Mölkkyliiton toimesta.
  • Säännöt on oltava esillä kisapaikalla.
  • Kisajärjestäjä vastaa asiallisesta käytöksestä kisa-alueella. Esimerkiksi alkoholin tuominen ja nauttiminen pelialueella on kielletty ks. Mölkkyliiton säännöt
  • SM-kisoissa ylintä päätösvaltaa käyttää kisajärjestäjän etukäteen nimeämä kolmihenkinen jury
    (1 henkilö kisajärjestäjän puolelta, 1 muusta seurasta sekä 1 liitosta).

PALKINNOT

• Liiton puolesta kisoissa on kiertopalkinto sekä SM-mitalit. Liiton SM-mitalit toimitetaan järjestävälle seuralle ennen kilpailua. SM-kilpailun järjestäjä vastaa kiertopalkinnon toimittamisesta seuraavalle kisajärjestäjälle sekä kiertopalkinnon laatan kaiverruttamisesta (laskun kaiverruksesta voi osoittaa Mölkkyliitolle).
  • Muista palkinnoista järjestäjä vastaa kisan arvon mukaisesti. SM-kisoissa palkinnot on annettu yleensä vähintään neljälle parhaalle. Toivottavaa olisi myös esimerkiksi sijojen 5–8 huomioimista jotenkin.

TULOSPALVELU

• Tulospalvelu tulee järjestää sähköisesti ja olla seurattavissa mobiililaitteella reaaliaikaisesti (esim. Harold´s Softhouse tai vastaava).
  • Kisajärjestäjä vastaa kustannuksista.
  • Kisajärjestäjä toimittaa tulokset ja osallistujamäärän sähköpostilla Mölkkyliitolle viimeistään viikon kuluessa kisoista.

TIETOSUOJA JA LUPA-ASIAT

• Kisajärjestäjä on vastuussa mahdollisten lupa- ja viranomaisasioiden hoidosta.
  • Tietosuoja-asetuksen mukaan nimen tai kotipaikan ja valokuvien julkaiseminen verkkosivuilla vaatii lähtökohtaisesti asianomaisten henkilöiden suostumuksen. Tämä koskee ennen kisaa ylläpidettävää ilmoittautuneiden joukkueiden ja siinä pelaavien pelaajien nimilistaa sekä myös kisan jälkeen kilpailutulosten ja kuvien julkaisemista. Mölkkyliitto kerää ja ylläpitää tietosuoja-asetuksen vaatimia suostumuksia pelaajilta. Jäsenseuroja suositellaan kirjaamaan SM-kisojen tiedotteiden yhteydessä lauseke nimien ja kuvien julkaisusta: ”Ilmoittautumisen yhteydessä pelaaja hyväksyy nimi- ja kotipaikkatietojen sekä kuvien julkaisemisen osallistujalistan sekä kilpailutulosten yhteydessä. Jos pelaaja ei halua henkilötietojaan julkisuuteen, hänen tulee ilmoittaa siitä kisajärjestäjälle kirjallisesti.”
  • Kilpailun järjestäjän tulee varmistaa tietosuoja-asetuksen vaatimat suostumukset ainakin 8 parhaalta joukkueelta nimien ja kuvien julkaisuun.
%d bloggaajaa tykkää tästä: