SM-KILPAILU SOPIMUS 2021–2022

Tällä sopimuksella Suomen Mölkkyliitto ry. antaa oikeuden jäsenseuralleen

_____________________________________________________________   järjestää

_________________________________  aikana  ______________________________

Kisojen järjestelyoikeus annetaan seuraavin ehdoin:

• Kisajärjestäjä on Suomen Mölkkyliiton jäsen.
  • SM-kilpailut pelataan aina virallisilla Tactic Games Oy:n mölkkypakoilla. Pakat pitää olla riittävän hyväkuntoiset kilpailua varten.
  • Kisajärjestäjä myöntää Tactic Games Oy:lle ja liitolle ilmaisen mainos- ja/tai myyntipaikan kisapaikalta ja sallii Tactic Games Oy:n 1–2 joukkueen ilmaisen osanoton.
  • Kisajärjestäjä antaa edellisen vuoden SM-kisan voittajalle/-joukkueelle ilmaisen osanoton. Joukkueen nimi ja kokoonpano oltava samat (Nelurissa max 1 pelaajan vaihdos).
  • Mölkkyliiton ja Tactic Games Oy:n nimi tai logo pitää näkyä kaikissa kilpailumateriaaleissa.
  • Kisajärjestäjän tulee hyväksyttää SM-kilpailun turnauskaavio Mölkkyliiton hallituksella hyvissä ajoin.
  • Kisapakat neuvotellaan erikseen lähettämällä kirjallinen anomus sähköpostilla Mölkkyliitolle.
  • Osallistuja- / joukkuemäärää ei saa rajoittaa kilpailussa.
  • SM-kisoissa ei käytetä varapelaajia.
  • Lohkoarvonta tulee olla avoin ja ennalta ilmoitettu.
  • Kisajärjestäjä on vastuussa lupa/viranomaisasioiden hoidosta.
  • SM-kisoissa ylintä päätösvaltaa käyttää kisajärjestäjän kisaan etukäteen nimennyt jury (yleensä 1–2 henkilöä kisajärjestäjän puolelta ja 1 muusta seurasta tai liitosta).
  • SM-kisoissa käytetään Kansainvälisen Mölkkyliiton (International Mölkky Organisation IMO) kansainvälisten kisojen turnaussääntöjä, jotka on suomennettu Suomen Mölkkyliiton toimesta. Säännöt on oltava esillä kisapaikalla.
  • Liiton puolesta kisoissa on kiertopalkinto sekä SM-mitalit. Liiton SM-mitalit toimitetaan järjestävälle seuralle ennen kilpailua. SM-kilpailun järjestäjä vastaa kiertopalkinnon toimittamisesta seuraavalle kisajärjestäjälle. Liitto vastaa kiertopalkinnon laatan kaiverruttamisesta ja toimittamisesta.
    SM-mitaleiden hinnat / vuosi:
    SM-Singeli                                   19,50 euroa
    SM-Duppeli                                 39,00 euroa
    SM-Trippeli                                  58,50 euroa
    SM-Neluri                                    78,00 euroa
    SM-Tupa                                      39,00 euroa
    SM-Halli                                      39,00 euroa
    SM-kiertopalkinnon laatta            10,00 euroa
    Muista palkinnoista järjestäjä vastaa kisan arvon mukaisesti. SM-kisoissa palkinnot on annettu yleensä vähintään neljälle parhaalle. Toivoisimme myös esimerkiksi sijojen 5–8 huomioimista jotenkin.
  • Kilpailun järjestäjän tulee varmistaa tietosuoja-asetuksen vaatimat suostumukset ainakin 8 parhaalta joukkueelta nimien ja kuvien julkaisuun.
  • Kisajärjestäjä tulouttaa 6 % kisojen osallistumismaksuista liitolle, kuitenkin vähintään 2,50 euroa per osallistujajoukkue.
  • Kisajärjestäjä toimittaa tulokset ja osallistujamäärän sähköpostilla Mölkkyliitolle viimeistään viikon kuluessa kisoista tai tarvittaessa pyytää laskun.
  • Kisajärjestäjä hyväksyy liiton palautteen kisajärjestelyistä ja ryhtyy tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin.

Suomen Mölkkyliitto ry:n sähköpostiosoite: molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Suomen Mölkkyliitto ry:n tilinumero: FI87 4212 0010 2396 36

SWIFT: ITELFIHH                                SM viitenumero: 3311

Tämän sopimuksen on käsitellyt ja hyväksynyt

_____________________________________________________  johtokunta/hallitus
ja Suomen Mölkkyliitto ry.

Sopimuksesta on tehty kaksi (2) saman­laista kappaletta, yksi (1) kummallekin sopijaosapuolelle.

Paikka ____________________                             Aika ___ / ___ 20___

Suomen Mölkkyliitto ry                                                Jäsenjärjestö

__________________________                             ____________________________

puheenjohtaja

MUUTA HUOMIOITAVAA:

• SM-kisapäiväksi suositellaan lauantaipäivää.
  • Joskus virallisissa kisamölkkypakoissakin heittokalikan paino vaihtelee rajusti. Joissakin kilpailuissa on pahimmat ääripäät poistettu kisapakoista pois. Tämä on suositeltava, joskaan ei pakollinen tapa. Kilpailussa on myös syytä olla uusia heittokapuloita varalla.
  • Tietosuoja-asetuksen mukaan nimen tai kotipaikan ja valokuvien julkaiseminen verkkosivuilla vaatii lähtökohtaisesti asianomaisten henkilöiden suostumuksen. Tämä koskee ennen kisaa ylläpidettävää ilmoittautuneiden joukkueiden ja siinä pelaavien pelaajien nimilistaa sekä myös kisan jälkeen kilpailutulosten ja kuvien julkaisemista. Mölkkyliitto kerää ja ylläpitää tietosuoja-asetuksen vaatimia suostumuksia pelaajilta. Suostumuslomake löytyy Mölkkyliiton nettisivuilta. Jäsenseuroja suositellaan kirjaamaan SM-kisojen tiedotteiden yhteydessä lauseke nimien ja kuvien julkaisusta: ”Ilmoittautumisen yhteydessä pelaaja hyväksyy nimi- ja kotipaikkatietojen sekä kuvien julkaisemisen osallistujalistan sekä kilpailutulosten yhteydessä. Jos pelaaja ei halua henkilötietojaan julkisuuteen, hänen tulee ilmoittaa siitä kisajärjestäjälle kirjallisesti.”
  • Nettisivuiltamme löytyy säännöt sekä ohjeita kisajärjestäjille, joita päivitetään tarpeen mukaan.

Lataa tästä linkistä sopimuspohja pdf muodossa:
 Sopimuspohja kisajärjestäjille