MÖLKKYLIITON YHTEISTYÖKUMPPANIT

http://www.tactic.net/                     www.grano.fi

Sivuilla olevien virheiden ja puutteiden oikaisu sekä toiveet julkaistavasta infosta osoitteeseen molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Mölkyn maailmanmestaruus 2019 sekä MM-kisat 2020 Hyvinkäälle!

Viime viikonloppu oli Hyvinkäälle menestyksekäs. Ranskan Samöensissa 17. - 18.8.2019 pelatussa Mölkyn MM-turnauksessa voittajaksi tuli Cobra Hyvinkäältä. Cobralla on yksi aikaisempikin maailmanmestaruus vuodelta 2017. Onnittelut Cobralle!

MM-turnauksen neljä parasta joukkuetta olivat:

1. Cobra (Hyvinkää, Suomi)

2. les ours cuivrés (Ranska)

3. Batôn Olympique Bronzé (Pariisi, Ranska)

4. Mölkkolution Chuck Wood (Sydney, Australia - Erlangen, Saksa - Ranska)

Joukkueiden täydelliset kokoonpanot eivät ole tiedossamme vielä, mutta julkaistanee Kansainvälisen Mölkkyliiton (I.M.O.) sivulla jossain vaiheessa: linkki tuloksiin.

Kaiken lisäksi I.M.O. päätti luovuttaa vuoden 2020 MM-turnauksen järjestelyt Suomeen Hyvinkäälle! MM-turnaus pidetään Hyvinkäällä 22. - 23.8.2020 ja järjestäjänä on Fipa ry. Onnittelut Hyvinkää ja Suomi! Onnittelut Fipa ry!

Suomen edustusjoukkue MM-kisoissa

Liiton hallitus päätti kokouksessaan 9.8.2019, että MM-turnauksen perinteisessä maiden edustusjoukkueiden välisessä kisassa Suomea edustavat tänä vuonna mestaruuksia roppakaupalla kahmineet Jake Ropponen (Lahti), Timo Kemppi (Lahti), Harry Asp (Lahti) ja Joni Eväkoski (Kotka). Herrojen voittoisa joukkuepelaaminen on ollut paitsi vakuuttavaa niin myös kestävää. Mölkyn maailmanmestaruuskisat pelataan Samoënsissa, Ranskassa 17. - 18.8.2019.

Liittomölkky tulee!

Liittomölkky 2019 pelataan lauantaina 7.9. Espoon Nuuksiossa, Haltian luontokeskuksessa. Järjestelyistä vastaa tänä vuonna Karakallio-Seura. Mölkkyliitto on lähettänyt kutsun jäsenjärjestöilleen. Liittomölkkyyn otetaan vastaan ilmoittautumisia 29.8.2019 asti. Pelimuotona on trippeli ja joukkueessa voi olla 3-4 pelaajaa. Liitto tarjoaa pienen välipalan kisaajille. Pelien jälkeen on halukkaille yhteisruokailu Ravintola Haltiassa omakustanteisesti. Jäsenseuroille lähetetyssä kutsussa on tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta. Nähdään Nuuksiossa!

Mölkyn MM-kisat 2020 mahdollisesti Suomessa

Mölkyn 2020 MM-kisojen hakuajan päättymiseen mennessä Suomen Mölkkyliitolle tuli kaksi kisahakemusta; Hollolasta ja Hyvinkäältä. Hallituksen äänestyksen jälkeen kansainväliselle kokoukselle tullaan esittämään Hyvinkään Fipa ry:n MM-kisahakemus!

Viikon päästä Ranskan Samoënsissä pidetään vuosittainen kansainvälinen kokous, jossa päätetään 2020 MM-kisapaikka. Juuri tulleen Kansainvälisen Mölkkyliiton IMO:n tiedotteen mukaan Suomi on ainoa maa, joka on hakenut MM-kisoja ensi vuodelle!

Ei mennä asioiden edelle, mutta peukut pystyyn Hyvinkään Fipalle!

SM-Neluri 2019 pelattiin

SM-Neluri pelattiin 3.8.2019 Sveitsin kentällä, Hyvinkäällä. Mukana kisoissa oli neljäkymmentä joukkuetta (40 - 41 laskentatavasta riippuen). Järjestelyt toteutettiin tällä kertaa kahden mölkkyseuran yhteisenä ponnistuksena. Kiitos Cobra ry ja Fipa ry. Mestaruus ei enää tainnut ketään yllättää. Sen otti tänä vuonna jo muitakin mestaruuksia kiiteettävästi kahminut Wood Pub. Onnittelut voittajille! Alla neljän kärki.

1) WOOD PUB, Lahti - Joni Eväkoski, Harry Asp, Timo Kemppi ja Jake Ropponen

2) HMS IV A, Helsinki - Ari Vettenranta, Jukka Mäntylä, Juha Hammaren ja Toni Laakso

3) VETTYNYT HALKO, Hollola - Sanna Koskimaa, Ilkka Horttanainen, Matti Lehtonen ja Timo Hiltunen

4) JANETZK1 DREAM TEAM, Hollola - Marko Lusi, Pauli Kirves, Pekka Lintunen ja Hannu Laaksonen

SM-Trippeli 2019 pelattiin

Mölkyn SM-Trippeli pelattiin 20.7.2019 Hollolan Messilässä. Mukana kisassa oli 54 joukkuetta. Järjestelyistä vastasi Janetzk1 ry. Voitto meni lahtelaiselle Wood Pubin joukkueelle, joka vasta pari viikkoa aikaisemmin voitti lajin euroopanmestaruuden. Onnea voittajille! Kärkisijat jaettiin seuraavasti:

1. WOOD PUB, Lahti - Timo Kemppi, Harry Asp ja Jake Ropponen
2. MAHLUN MÖLKKÄÄJÄT, Mahlu - Veli-Pekka Halmila, Yrjö Soidinmäki ja Jyrki Harju
3. KYMILÄISET, Kotka - Japi Eväkoski, Joni Eväkoski ja Marko Timonen
4. VETTYNYT HALKO, Hollola - Sanna Koskimaa, Timo Hiltunen ja Ilkka Horttanainen

Mölkyn euroopanmestaruus Suomeen

Mölkyn EM-kisat pelattiin Kotkassa Arto Tolsa -areenalla 6. - 7.7.2019. Mukana oli 46 joukkuetta. Järjestelyistä vastasi Kaakon Sähly -07 ry. Kolme ensimmäistä sijaa tuli Suomeen. Eesti oli tiukasti mukana mitalikisassa. Kärkisijat jaettiin seuraavasti.

1.Wood Pub, Lahti - Timo Kemppi, Jake Ropponen, Harry Asp
2. Vettynyt Halko, Hollola - Ilkka Horttanainen, Sanna Koskimaa, Timo Hiltunen
3. Janetzk1 Dream Team, Hollola­ - Marko Lusi, Hannu Laaksonen, Pauli Kirves
4. VALLU, Eesti - Urmas Berkmann, Honno Voole, Valeri Filipenko

Täydellinen tuloslistaus luettavissa järjestäjän kotisivuilta: https://kymilaiset.webnode.fi/kopio-molkky-ec-2019-results/

Mölkkyliiton syyskonventti 2019 ja Gaala

Suomen Mölkkyliiton sääntömääräinen syyskonventti sekä myös perinteinen Gaala pidetään lauantaina 23.11.2019 Lahdessa. Laittakaa jo kalenteriinne.

EM- ja MM-kisat vuodelle 2020 - hakuaikaa pidennetty

Kansainvälinen mölkkyliitto I.M.O. valitsee elokuussa EM- ja MM-kisojen järjestäjät vuodelle 2020. Mölkkyliiton jäsenseuroilla on mahdollisuus hakea kisoja. I.M.O. on pidentänyt kisojen hakuaikaa. Mölkkyliiton hallitus päättää heinäkuun lopulla, mikä hakemuksista esitellään Kansainväliselle mölkkyliitolle.

Hakemukset sähköpostitse ke 24.7.2019 mennessä osoitteeseen: molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Mahdollisen hakijan on hyvä huomioida seuraavat asiat. Hakemus tehdään aina sekä suomeksi että englanniksi. Järjestelyjen tulee olla kansainvälisten arvokisojen mukaiset. Se tarkoittaa mm. hyvää pelitapahtuman palvelutasoa sekä majoitus- ja ruokailumahdollisuuksia kisapaikan läheisyydessä. Turnauskaavion on tarjottava riittävästi pelejä myös epäonnistujille, mikä voi tarkoittaa esim. isompia alkulohkoja tai keräilyeriä. Tulee myös huomioida turnaussäännöt kansainvälisten arvokisojen järjestämiselle: linkki.

SM-Singeli 2019 pelattiin

SM-Singeli pelattiin 8.6.2019 Mahlussa. Mukana oli 68 pelaajaa. Mestaruus ja kärkisijat:

1) Ilkka Horttanainen, Hollola

2) Pauli Kirves, Lahti

3) Miika Toukola, Jyväskylä

4) Kari Kauramaa, Köyliö

Kiitos Mahlun Mölkkääjille järjestelyistä.

SM-Duppeli 2019 pelattiin

SM-duppeli 2019 pelattiin 18.5. Kotkassa Arto Tolsa - areenalla erinomaisissa olosuhteissa. Mukana oli 58 joukkuetta. Onnistuneet oheispalvelut auttoivat pelaajat jaksamaan pitkän päivän, sillä poikkeuksellisesti kaikki sijat pelattiin. Viime vuoden mestarijoukkue onnistui uusimaan voittonsa. Turnauksen neljä parasta joukkuetta tässä:

1. Kymiläiset: Marko Timonen ja Joni Eväkoski, Kotka
2. What About Us: Antti Hämäläinen ja Oliver Allain, Hyvinkää
3. Billy Boys: Joosua Hiljanen ja Jouni Hiljanen, Hämeenkoski
4. Mooses ja Maski: Ville Myllylä ja Matti Lehtonen, Lahti

Kiitokset järjestäjille erinomaisesti sujuneesta turnauksesta!

Maajoukkue MölkkyJengi vuonna 2019

Vuoden 2019 karsinta Suomen mölkkymaajoukkueeseen, MölkkyJengiin, järjestettiin 28.4.2019 Energiahallissa (Ilmarisentie 3 Lahti). Mukana edustuspaikasta kisaamassa oli 52 pelaajaa.

Vuoden 2019 Maajoukkue - esittely:

Timo Kemppi, Marko Lusi, Joni Eväkoski, Harry Asp, Pasi Tervala, Kari Järvinen, Jake Ropponen, Aarre Salmensuo, Aija Hyttinen, Jaana Mälkönen, Liisa Kylliö ja Toivo Vihervaara.

MölkkyJengin päätapahtuma on maaottelu Viroa vastaan syksyllä 2019 Lahdessa.

Kiitos Lahden Kortteliliigalle tulosseuranta-avusta. Maajoukkuekarsinnan kaikki tulokset tämän linkin takaa.

Maajoukkuekarsinnan lohkoarvonta suoritettu

Lohkoarvonta järjestettiin 16.4.2019 klo 17 Kispissä. Aikaisempien vuosien palautteiden perusteella ensin naispelaajat arvottiin lohkoihin. Nähdäksesi lohkot, klikkaa tätä linkkiä.

Mölkkyliiton kevätkonventti

Suomen Mölkkyliiton kevätkonventti kokoustettiin Kahvila Kispin kerhohuoneella 14.4.2019. Kokouksessa käytiin läpi liiton viime vuoden toiminta ja talous.

Perinteisesti kokouksen jälkeen pelasimme pienimuotoiset mölkkypelit osallistujien kesken. Hyvää mölkkykesää!

Säännöt kansainvälisiin mölkkyturnauksiin julkaistu

Kansainvälinen Mölkkyliitto I.M.O. julkaisi viralliset säännöt mölkkyturnauksiin 30.3.2019 ja ne löytyvät tällä hetkellä englanniksi ja saksaksi. Sääntöjen käyttökelpoisuudesta kerätään kokemuksia nyt kahden vuoden ajan ja niitä uudistetaan tarvittaessa. Suomen Mölkkyliitto kerää palautetta säännöistä sähköpostitse: molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Sääntöjen suomennos on työn alla.

EM-hallimestaruus Suomeen

EM-hallikisat pelattiin 29.3. - 30.3.2019 Tallinnassa, Virossa. Turnauksen järjesti Eestin Mölkkyliitto. Mestaruuden otti joukkue Pacosin Torot, jossa pelasivat lahtelaiset Pauli Kirves ja Pekka Lintunen. Onnea mestareille! EM-hopea meni Hollolaan Janetzk1 JT:lle (Jari Haasiatarha, Timo Hiltunen) ja pronssi Lahteen joukkueelle Nahkeat Nappulat (Jaakko Räsänen, Antton Soini).

Mölkkyliiton kevätkonventti 2019

Suomen Mölkkyliiton sääntömääräinen kevätkonventti pidetään sunnuntaina 14.4.2019 klo 15.00. Kutsu on lähetetty Mölkkyliiton jäsenille.

Liittomölkky 2019 ja 2020

Mölkkyliitto on päättänyt myöntää vuoden 2019 Liittomölkyn järjestelyt Karakallio-Seuralle. Liittomölkky 2019 pelataan 7.9.2019 Espoon Nuuksiossa, Haltian luontokeskuksessa.

Liittomölkky 2020 järjestetään Köyliössä ja järjestävä seura on Köyliim Mölkky 03 ry. Viimeksi Liittomölkky pelattiin Köyliössä vuonna 2015.

Seurojen kotisivut:      Karakallio-Seura      Köyliim Mölkky 03 ry

MAAJOUKKUEKARSINTA 28.4.2019 Energiahalli, Lahti

Vuoden 2019 karsinta Suomen mölkkymaajoukkueeseen, MölkkyJengiin, järjestetään sunnuntaina 28.4.2019 klo 10 alkaen Energiahallissa (Ilmarisentie 3 Lahti). Osanottomaksu on 10e ja se maksetaan paikan päällä.

Maajoukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia ja/tai junioreita (alle 16-v). Karsinnasta joukkueeseen valitaan kymmenen parasta heittäjää (myös naiset ja juniorit) suoraan Suomen maajoukkueeseen. Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kilpailijat.
Ilmoittautumiset singelinä pelattavaan karsintaan viimeistään 7.4.2019 mennessä osoitteeseen molkkyliitto@molkkyliitto.fi viestiin otsikoksi/aiheeksi "Maajoukkuekarsinta". Ilmoita viestissä nimesi ja yhteystietosi (mielellään sp-osoite, puh.nro ja kotipaikka).

Lohkoarvonta järjestetään 16.4.2019 klo 17 Kispissä. Aikaisempien vuosien palautteiden perusteella ensin naispelaajat arvotaan lohkoihin.
Osanoton varmistus karsintapäivänä paikan päällä klo 9.00-9.30.
MölkkyJengin päätapahtuma on maaottelu Viroa vastaan syksyllä 2019 Lahdessa.

Tervetuloa karsintaan!
-Mölkkyliiton hallitus

Mölkkyliiton hallitus vuonna 2019

Mölkkyliiton hallituksen puheenjohtaja vaihtui. Pitkäaikaisen puheenjohtajan, Suvi Soinin, jäädessä pois toiminnasta, valittiin yksimielisesti uudeksi puheenjohtajaksi hallituksen keskuudesta Petteri Rajanummi. Hänen lisäkseen hallituksessa jatkavat Milla LeppänenHarry AspEsa KoponenJaana Mälkönen ja Juha Mälkönen. Uusina jäseninä mukaan tulivat Tony NybergTimo Kemppi ja Teppo Muhonen. Hallitus aloitti toimintansa järjestäytymiskokouksella 13.1. 2019 ja suunnitteli vuoden toimintaa.

LISÄÄ TYKKÄYKSIÄ

Mölkkyliitto on aktiivisesti mukana Facebookissa ja tälle hetkellä 'tykkääjiä' on yli 300! Tämän rajapyykin ylittämisen kunniaksi, arvoimme kaksi onnekasta tykkääjää. Heihin ollaan yhteydessä ja toimitetaan pienet TacTickin Games Oy:n pelipalkinnot!!

Onnea voittajille!

Muista tykätä!

JAKE JATKAA KAPTEENINA !

Mölkkyliitto päätti kokouksessaan jatkaa Jake Ropposen pestiä Suomen mölkkymaajoukkueen eli MölkkyJengin kapteenina vuosiksi 2019 ja 2020. Jaken toiminta MölkkyJengin hyväksi on ollut korvaamatonta jo vuosien ajan. Joukkue on hänen alaisuudessaan menestynyt mainiosti, esimerkkinä kuusi peräkkäistä voittoa maaotteluissa Viroa vastaan. Mölkkyliitto toivottaa kapteenille ja maajoukkueelle tsemppiä tuleviin koitoksiin !

SM-KILPAILUT VUOSINA 2019-2020

Suomen Mölkkyliitto on myöntänyt arvokisojen järjestelyoikeudet vuosiksi 2019-2020 seuraaville jäsenseuroilleen:

SM-Hallikisat / Lahden Kortteliliiga ry, Lahti

SM-Singeli / Mahlun Mölkkääjät, Mahlu