MÖLKKYLIITON YHTEISTYÖKUMPPANIT

http://www.tactic.net/                     www.grano.fi

Sivuilla olevien virheiden ja puutteiden oikaisu sekä toiveet julkaistavasta infosta osoitteeseen molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Maajoukkuekarsinnan lohkoarvonta suoritettu

Lohkoarvonta järjestettiin 16.4.2019 klo 17 Kispissä. Aikaisempien vuosien palautteiden perusteella ensin naispelaajat arvottiin lohkoihin. Nähdäksesi lohkot, klikkaa tätä linkkiä.

Mölkkyliiton kevätkonventti

Suomen Mölkkyliiton kevätkonventti kokoustettiin Kahvila Kispin kerhohuoneella 14.4.2019. Kokouksessa käytiin läpi liiton viime vuoden toiminta ja talous.

Perinteisesti kokouksen jälkeen pelasimme pienimuotoiset mölkkypelit osallistujien kesken. Hyvää mölkkykesää!

Säännöt kansainvälisiin mölkkyturnauksiin julkaistu

Kansainvälinen Mölkkyliitto I.M.O. julkaisi viralliset säännöt mölkkyturnauksiin 30.3.2019 ja ne löytyvät tällä hetkellä englanniksi ja saksaksi. Sääntöjen käyttökelpoisuudesta kerätään kokemuksia nyt kahden vuoden ajan ja niitä uudistetaan tarvittaessa. Suomen Mölkkyliitto kerää palautetta säännöistä sähköpostitse: molkkyliitto@molkkyliitto.fi

Sääntöjen suomennos on työn alla.

EM-hallimestaruus Suomeen

EM-hallikisat pelattiin 29.3. - 30.3.2019 Tallinnassa, Virossa. Turnauksen järjesti Eestin Mölkkyliitto. Mestaruuden otti joukkue Pacosin Torot, jossa pelasivat lahtelaiset Pauli Kirves ja Pekka Lintunen. Onnea mestareille! EM-hopea meni Hollolaan Janetzk1 JT:lle (Jari Haasiatarha, Timo Hiltunen) ja pronssi Lahteen joukkueelle Nahkeat Nappulat (Jaakko Räsänen, Antton Soini).

Mölkkyliiton kevätkonventti 2019

Suomen Mölkkyliiton sääntömääräinen kevätkonventti pidetään sunnuntaina 14.4.2019 klo 15.00. Kutsu on lähetetty Mölkkyliiton jäsenille.

Liittomölkky 2019 ja 2020

Mölkkyliitto on päättänyt myöntää vuoden 2019 Liittomölkyn järjestelyt Karakallio-Seuralle. Liittomölkky 2019 pelataan 7.9.2019 Espoon Nuuksiossa, Haltian luontokeskuksessa.

Liittomölkky 2020 järjestetään Köyliössä ja järjestävä seura on Köyliim Mölkky 03 ry. Viimeksi Liittomölkky pelattiin Köyliössä vuonna 2015.

Seurojen kotisivut:      Karakallio-Seura      Köyliim Mölkky 03 ry

MAAJOUKKUEKARSINTA 28.4.2019 Energiahalli, Lahti

Vuoden 2019 karsinta Suomen mölkkymaajoukkueeseen, MölkkyJengiin, järjestetään sunnuntaina 28.4.2019 klo 10 alkaen Energiahallissa (Ilmarisentie 3 Lahti). Osanottomaksu on 10e ja se maksetaan paikan päällä.

Maajoukkueeseen kuuluu 12 heittäjää, joista vähintään kolme on naisia ja/tai junioreita (alle 16-v). Karsinnasta joukkueeseen valitaan kymmenen parasta heittäjää (myös naiset ja juniorit) suoraan Suomen maajoukkueeseen. Mölkkyliiton hallitus nimeää loput kilpailijat.
Ilmoittautumiset singelinä pelattavaan karsintaan viimeistään 7.4.2019 mennessä osoitteeseen molkkyliitto@molkkyliitto.fi viestiin otsikoksi/aiheeksi "Maajoukkuekarsinta". Ilmoita viestissä nimesi ja yhteystietosi (mielellään sp-osoite, puh.nro ja kotipaikka).

Lohkoarvonta järjestetään 16.4.2019 klo 17 Kispissä. Aikaisempien vuosien palautteiden perusteella ensin naispelaajat arvotaan lohkoihin.
Osanoton varmistus karsintapäivänä paikan päällä klo 9.00-9.30.
MölkkyJengin päätapahtuma on maaottelu Viroa vastaan syksyllä 2019 Lahdessa.

Tervetuloa karsintaan!
-Mölkkyliiton hallitus

Mölkkyliiton hallitus vuonna 2019

Mölkkyliiton hallituksen puheenjohtaja vaihtui. Pitkäaikaisen puheenjohtajan, Suvi Soinin, jäädessä pois toiminnasta, valittiin yksimielisesti uudeksi puheenjohtajaksi hallituksen keskuudesta Petteri Rajanummi. Hänen lisäkseen hallituksessa jatkavat Milla LeppänenHarry AspEsa KoponenJaana Mälkönen ja Juha Mälkönen. Uusina jäseninä mukaan tulivat Tony NybergTimo Kemppi ja Teppo Muhonen. Hallitus aloitti toimintansa järjestäytymiskokouksella 13.1. 2019 ja suunnitteli vuoden toimintaa.

LISÄÄ TYKKÄYKSIÄ

Mölkkyliitto on aktiivisesti mukana Facebookissa ja tälle hetkellä 'tykkääjiä' on yli 300! Tämän rajapyykin ylittämisen kunniaksi, arvoimme kaksi onnekasta tykkääjää. Heihin ollaan yhteydessä ja toimitetaan pienet TacTickin Games Oy:n pelipalkinnot!!

Onnea voittajille!

Muista tykätä!

JAKE JATKAA KAPTEENINA !

Mölkkyliitto päätti kokouksessaan jatkaa Jake Ropposen pestiä Suomen mölkkymaajoukkueen eli MölkkyJengin kapteenina vuosiksi 2019 ja 2020. Jaken toiminta MölkkyJengin hyväksi on ollut korvaamatonta jo vuosien ajan. Joukkue on hänen alaisuudessaan menestynyt mainiosti, esimerkkinä kuusi peräkkäistä voittoa maaotteluissa Viroa vastaan. Mölkkyliitto toivottaa kapteenille ja maajoukkueelle tsemppiä tuleviin koitoksiin !

SM-KILPAILUT VUOSINA 2019-2020

Suomen Mölkkyliitto on myöntänyt arvokisojen järjestelyoikeudet vuosiksi 2019-2020 seuraaville jäsenseuroilleen:

SM-Hallikisat / Lahden Kortteliliiga ry, Lahti

SM-Singeli / Mahlun Mölkkääjät, Mahlu